Bár a MÁV december 31-ei közleménye alapján a nyilvánosság tényként kezelte, a BKK és az állami közlekedési cégek szerződésében nincs nyoma annak, hogy március 1-jével megszűnne a felek között az agglomerációs közlekedésről szóló megállapodás – írta a 24.hu, hozzátéve, hogy
ez csak akkor történne meg, ha valamelyik fél 30 napos határidővel felmondja azt. Egyelőre azonban ezt a MÁV és a Volánbusz sem tett meg.
A portál megkeresésére a Budapesti Közlekedési Központ azt írta, hogy a BKK, a Volánbusz Zrt. és a MÁV-HÉV Zrt. 2024. január 17-én módosította a három társaság által 2023. december 29-én megkötött átmeneti megállapodást.
A legfontosabb változás az, hogy
a szerződés a közbeszerzési értékhatár elérését követően is fenntartja a megállapodás hatályát.
A decemberi szerződés ugyanis azt mondta ki, hogy „a közszolgáltatók szolgáltatás-megrendelésére vonatkozó nemzeti közbeszerzési értékhatárának elérését követően a szolgáltató a vonatkozó szolgáltatás nyújtását a továbbiakban minden további jogi aktus nélkül megszünteti.”
A néhány tízmilliós közbeszerzési értékhatár elérését a BKK akkor „rövid időn belül” várta, de a módosított szerződés értelmében ennek már nincsen jelentősége, a szolgáltatás így is fennmaradhat.
A megállapodás lehetővé teszi, hogy
mindaddig változatlan maradjon a szolgáltatás, amíg a minisztérium és a főváros meg nem állapodik az agglomerációs közlekedésről.
A 24.hu kérdésére a MÁV azt válaszolta, hogy március 1-jéig nincs változás sem a „díjtermékek felhasználhatóságában”, sem az agglomerációs közlekedés rendjében, így a Budapest-bérlet is a korábbi gyakorlat szerint vehető igénybe, a szolgáltatók közötti elszámolás pedig a december végén kötött technikai megállapodás szerint történik meg.
Mint írták, „a március 1-jét követő időszakban – a kormány és a főváros közötti tárgyalás nyomán létrejövő – új megállapodás határozza majd meg a bérletek és menetjegyek elfogadását, illetve a szolgáltatók közötti együttműködés kereteit. Ezek a tárgyalások jelenleg is zajlanak.”